Wednesday, May 9, 2012

susah jugak rupanya.

Semalam ahli persatuan bilik 526 telah bersepakat untuk mengadakan kempen "Hari tanpa carutan" bermula 10am-10pm. amboi, dah macam kerja the store pulak masanya tu kan? dan aku secara berlagak separa-sedar. bersetuju tanpa memikirkan kesan jangka panjang. Bukanlah kata aku ini seorang pencarut tegar. tetapi kalau sekadar mengkhinzirkan apa yang patut itu, bagiku perkara biasa. dan barangsiapa yang mencarut samaada sengaja atau tidak. kena ketuk ketampi sepuluh kali bagi setiap carutan.

"semua tak boleh, gila ke, bodoh, bangang, bengong, bodeng, dan apa saja yang membawa maksud nak mencarut. tak boleh! " kat faez, salah seorang ahli persatuan.

"eh kejak, kalau tahi. haaa, tahi tu bukan mencarut" kata aku. sebab aku memang sungguh suka tahi. eh, I mean, suka memarahi orang dengan memasukkan sekali perkataan tahi.

"ahhh takde, tahi pun tak boleh!" ketiga-tiga ahli persatuan bersetuju.

"okay fine, ingat gua cuak sangat ke? elehhh"


dan aku mengakhiri hari semalam dengan melakukan ketuk ketampi 20 kali. makna kata, aku terlepas dua kali perkataan carutan. tanpa sengaja. yang aku tak bagitahu sesiapa. banyak kali senornya aku tercakap perkataan yang tak boleh. but they're to busy to actually noticed. fuhh selamat.

No comments: