Friday, September 11, 2015

Penamat

Assalamualaikum. 

Dua tahun bukan tempoh yang sekejap. Sedangkan kau jumpa orang dua minggu pun, bila berpisah kau akan rindu. Ini pulak dua tahun. Mula-mula rasa jelak jugak bila orang asyik pertikaikan kerja aku di meja aku. Kata kata macam, eh senang je kan duduk meja ni dan sepuluh juta bahan jenaka pasal benda yang sama. Memang buat aku muak. Tapi. Jujur kata. Meja ini yang ajar aku cara menulis. Cara mendekat. Cara menjauh. Cara goreng. Cara temubual orang. Dan macam macam lagi. Dan semua tu berakhir hari ini. 

Aku takkan lupa pengalaman pergi assignments naik motor. sesat larat menempuh jalan kl yang memang sangay asing bagi aku. Bila terlampau jauh, naik tren sebab masa tu baru kerja tak mampu nak pakai kereta. Pengalaman menangis sebab tak reti buat artikel. Kena edit lapan juta kali masih tak diterima. Pengalaman jumpa macam macam jenis orang. Daripada yang baik sampailah ke penipu besar. Pengalaman jumpa artis lama. Ya Allah. Sayangnya aku dekat majalah ni. Mastika is my comfort zone, and now maybe its time for me to walk out from it. 

Terima kasih Mastika untuk dua tahun yang macam macam ragam ini. Seriously, aku pasti aku akan rindu. 

Dan selamat datang tugas baru. Semoga aku mampu buat yang terbaik. 


Doakan aku!

No comments: