Monday, September 1, 2014

Gadis

'You, i ada masalah. Jom teman i g minum'

Ringkas bunyi sms yang masuk. Dan aku masih merenung siling, kipas, dan habuk yang entah berapa lama aku tak kemas. Apa patut aku jawab aku pun tak tahu. Dia, ya memang aku sangat sukakan dia tapi aku dah serik melacur masa. Akhirnya dia hanya pandang lelaki tak guna tu jugak. Arghhh! Bukannya hensem mana pun! Mungkin sebab keluarga lelaki tu kaya sedang aku. Aku bukan siapa siapa. 

'Masalah dia lagi?' Ringkas aku balas sms itu. 

' you, I taktahu kat mana I buat silap. I dah cuba jadi yang terbaik....'

Dan sms yang sepanjang satu perenggan isi karangan bahasa melayu itu aku baca. Setiap isinya. Aku masih setia baca. 

'Sorry, I ada kerja sikit petang ni. Nanti malam kalau sempat I jumpa you okay. In the mean time, jaga diri baik2'

I need to finish this. 

Few hours later.. 

'I dah settle kerja. Still wanna hang out with me?'  Butang send ditekan. 

'I just received a message from him saying that he's sorry. But fuck him. Jom kita pegi minum!' Balasan yang diterima 

'Haha really? Dia menyesal dah kut. Alright, i'll pick you up in an hour okay?' Send. 

'Okay! I lapar gila we go eat at your fav kedai okay. I rindu nak makan situ!' Dia balas ceria. Ceh, ceria sebab that fucker hantar mesej sorry. Ingat aku tak tahu. 

'Sure, anything for you.' Aku balas. Ringkas. 

Telefon milik lelaki jahanam itu aku hempas. Aku pijak sampai hancur. Sama seperti aku pijak muka dia sejam yang lalu. 

Ceh. Baju penuh darah ni kena ganti. Takkan aku nak keluar dengan gadis pujaan dengan keadaan macam ni. 

Well sayang, lepas ni tak ada lagi lelaki yang bakal buat kau sakit hati. Oh wait, kalau ada yang kau jumpa selain aku mungkin pengakhiran dia sama macam mamat kaya ni. Seronok jugak gantung orang dekat kipas lepas aku hancurkan segala aset berharga dia ada. 

Atau mungkin. Kalau kau masih tak nampak aku, kau saja yang aku gantung di situ. Hehe. 















No comments: